צבא ישראל הודה כי הרג שני פלסטינים בגדה המערבית הכבושה, וטען שהם כוונו לעבר ההתנחלות הבלתי-חוקית כרמי צור ליד חברון.
בהודעה מסר הצבא כי חיילים מיחידת 636 פתחו באש לעבר קבוצת פלסטינים בקרבת ההתנחלות, הרגו שניים ופצעו שלישי.
הוא טען כי הפלסטינים זרקו בקבוקי תבערה (מולוטוב) לעבר ההתנחלות לפני שפתחו הכוחות באש.
נמסר כי לא נרשמו נפגעים בכוחות ישראליים.
לפי ההודעה, כוחות ישראליים פתחו בסריקות באזור בחיפוש אחר חשודים נוספים.
הסלמה בנפגעים
הצבא הוסיף כי צוותי כיבוי כיבו שריפה בסמוך להתנחלות הבלתי-חוקית במהלך האירוע.
לא נמסרו עד כה הצהרות מטעם גורמים פלסטיניים בנוגע לאירוע.
ישראל כבשה את הגדה המערבית מאז 1967.
יותר מ-500,000 מתנחלים ישראלים בלתי-חוקיים מתגוררים בטריטוריה זו (ללא מזרח ירושלים הכבושה), שבה חיים כשלושה מיליון פלסטינים.
האומות המאוחדות הזהירו לאחרונה כי האלימות מצד מתנחלים בלתי-חוקיים בגדה המערבית הכבושה הגיעה לשיאים חדשים, עם ממוצע של שישה התקפות יומיות שגורמות לנפגעים או לנזק.
לפי נתונים פלסטיניים, הסלמה ישראלית בגדה המערבית הכבושה, כולל מזרח ירושלים הכבושה, מאז אוקטובר 2023 הובילה להריגתם של 1,169 פלסטינים ולפציעתם של 12,666, בנוסף למעצרם של 23,000 בני אדם ולעקירת 33,000.















