עסקים וטכנולוגיה
1 דקות קריאה
בריחת מוחות מההיי־טק הישראלי בשל מלחמת עזה
דוח חדש מצביע על עלייה חדה בבקשות של עובדי טכנולוגיה לעזוב את ישראל ועל חשש לפגיעה ארוכת טווח במגזר ההיי־טק בעקבות המלחמה בעזה.
בריחת מוחות מההיי־טק הישראלי בשל מלחמת עזה
בריחת מוחות מההיי־טק הישראלי בשל מלחמת עזה / Reuters

איגוד תעשיות הטכנולוגיה המתקדמת בישראל (IATI) מדווח כי 53% מהחברות הרב־לאומיות הפועלות בישראל רושמות עלייה בבקשות של עובדים לעבור לעבוד בחו״ל.

לפי הדוח, המגמה קשורה ישירות למלחמת ישראל בעזה, שמחריפה את חוסר היציבות ומעודדת עובדים ומשפחותיהם לחפש אלטרנטיבות בטוחות יותר.

הדוח מציין כי חלק מהחברות מצאו במהלך המלחמה פתרונות תפעוליים מחוץ לישראל — וכעת בוחנות העברת פעילות והשקעות למדינות אחרות.

גם מנהלים בכירים מגישים יותר בקשות מעבר, מה שמעלה חשש לפגיעה בגרעין המקצועי של מרכזי הפיתוח בישראל.

למרות שחלק מהחברות שמרו על יציבות ואף הרחיבו פעילות, 22% דיווחו על פגיעה ממשית בעבודה. האיגוד מזהיר כי ללא יציבות רגולטורית וגיאופוליטית, עלולה להתרחש שחיקה מתמשכת בסביבה העסקית — תהליך שיפגע במנוע הכלכלי המרכזי של ישראל.

קשורTRT עִבְרִית - האקרים איראנים טוענים: פרצנו לטלפון הבכיר בלשכת נתניהו

מקור: TRT World and agencies

אקספלורר
טראמפ הכריז על הסכם היסטורי עם איראן; הוא אמר שמצרי הורמוז ייפתחו מחדש באופן מיידי
ג'נבה מתכוננת למחאות המוניות עם התכנסות מנהיגי G7 בעיר האם אבייון הסמוכה
הסכם טיוטה בין ארה"ב ואיראן מציע פתיחת מיצרי הורמוז, הקלה בסנקציות וגבולות גרעיניים: בכיר בממשל
ניקס בחמישה משחקים: ניו יורק קוטעת בצורת של 53 שנים ומניפה את גביע ה-NBA
ציוד האימון של אנגליה נגנב לקראת משחק הפתיחה של גביע העולם
זעם בתל אביב: הצעת החוק של הקואליציה להקמת ועדת חקירה פוליטית מציתה מחאות המוניות נגד נתניהו
קטאר סוחטת תיקו היסטורי מול שווייץ, מרוקו מדהימה את ברזיל וסקוטלנד בפסגת הבית
נבחרת טורקיה הפסידה לאוסטרליה בוונקובר ותחפש תיקון מול פרגוואי
הבלבול בנוגע למועד ההסכם בין ארה"ב לאיראן נמשך, בעוד טראמפ וטהרן סותרים זה את זה
ישראל מרחיבה את "הקו הצהוב" בעזה כדי לטרפד את שיחות הפסקת האש - חמאס
האזור שלנו משלם 'מחיר כלכלי כבד' על ההתקפות על איראן – ארדואן
משחק אירלנד-ישראל ייערך במגרש נייטרלי וללא קהל
ג'נבלאט: אין אפשרות לשלום עם ישראל, ולבנון זקוקה לצבא חזק וכוחות בינלאומיים כדי למנוע כל פלישה חדשה
אוקספם: בשנת 2023 נהרגו יותר פלסטינים בגדה המערבית המוחזקת מאשר בשנים האחרונות 17
על פי התקשורת הישראלית, ישראל הפכה למדינה המוחרמת ביותר בעולם