ארגון הומניטרי פרטי, הנתמך על ידי ארצות הברית וישראל, ואשר מופקד על חלוקת סיוע הומניטרי בעזה, יתחיל לספק סיוע לאזור הנצור ביום שני, כך נמסר בהודעה רשמית.
ההודעה מגיעה לאחר שג'ייק ווד, ראש הארגון, הקרוי 'קרן הסיוע ההומניטרי לעזה', התפטר ביום ראשון, בטענה שאינו יכול לנטוש את עקרונות האנושיות, הניטרליות והעצמאות.
ווד, ששימש כמנכ"ל הקרן בחודשיים האחרונים, אמר כי התפטר משום שהארגון אינו יכול לעמוד "בעקרונות ההומניטריים של אנושיות, ניטרליות, אי-משוא פנים ועצמאות, עקרונות שאיני מוכן לנטוש".
מוקדם יותר החודש, כתב ווד לרשויות בישראל כי הקרן לא תשתף מידע אישי מזהה של מקבלי הסיוע.
הקרן, שהוקמה בפברואר, זכתה לביקורת חריפה מצד האו"ם, אשר נציגיו טענו כי תוכניות חלוקת הסיוע שלה עלולות לעודד העברה כפויה של פלסטינים ולהגביר את האלימות.
חששות מהעברה כפויה
היוזמה הישראלית מסתמכת על חברות פרטיות ולא על ספקי סיוע ותיקים כמו האו"ם וארגונים הומניטריים אחרים.
לפי התוכנית, הסיוע יועבר למספר מוגבל של 'אתרי הפצה בטוחים' שהוגדרו מראש, אשר לפי ישראל ימוקמו בדרום עזה, דבר שמחזק דיווחים על כך שהצבא הישראלי רוצה להעביר את כל הפלסטינים מהצפון לדרום במובלעת הנצורה.
גורם עולמי למעקב אחר הרעב הזהיר כי רעב מאיים על יותר מחצי מיליון בני אדם, רבע מאוכלוסיית עזה.
ישראל שמרה על מעברי עזה סגורים למזון, סיוע רפואי והומניטרי מאז ה-2 במרץ, מה שהעמיק את המשבר ההומניטרי החמור ממילא במובלעת, ופוגע ב-2.4 מיליון תושבי עזה.
המצור דחף את האזור לתנאי רעב, עם דיווחים רבים על מקרי מוות כתוצאה מרעב.
מקור:TRT עולם וסוכנויות












