נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא ישתתף בפסגת נאט״ו הקרובה באנקרה מתוך כבוד לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, והוסיף כי סביר להניח שלא היה נוסע אליה אילו הכינוס התקיים במקום אחר.
בפגישה עם עיתונאים בבית הלבן ביום רביעי תאר טראמפ את טורקיה כמעצמה צבאית משמעותית בתוך נאט״ו ואמר כי יכולותיה נתונות לעתים להערכה פחותה. הוא הצביע על מאגר נרחב של ציוד צבאי ועל קשרי הגנה ארוכי־טווח עם וושינגטון.
״אם הפסגה לא הייתה מתקיימת בטורקיה, אני לא חושב שהייתי נוסע אליה,״ אמר טראמפ. ״אני נוסע מתוך כבוד לנשיא ארדואן.״
ההערות מדגישות את הקשרים האישיים החמים של טראמפ עם ארדואן, בתקופה שבה ההשפעה האזורית והאסטרטגית של טורקיה בתוך הברית מתרחבת.
טראמפ הוסיף כי סביר שהוא ינקוט צעד שיהפוך את טורקיה ״מאושרת מאוד״ כאשר נשאל על בקשת אנקרה לקבלת מטוסי קרב F-35 ומנועי מטוסים.
כשנשאל האם הוא נוסע לטורקיה ״עם שק גדול של מתנות,״ הפנה טראמפ את תשומת הלב למעמדה של טורקיה בנאט״ו.
״תראו, הוא (נשיא רג'פ טאיפ ארדואן) חבר נאט״ו… הוא חבר חזק בנאט״ו,״ אמר טראמפ במהלך פגישתו עם מזכ״ל נאט״ו מארק רוטה בבית הלבן ביום רביעי.
״כן, אני כנראה אעשה משהו שיהפוך אותו לשמח מאוד,״ הוסיף הנשיא האמריקני.
טורקיה מתכוננת לארח את ראשי נאט״ו בפסגה שבירתה אנקרה ב־7–8 ביולי.
מנגד, רוטה אמר כי לטורקיה יש בסיס תעשייתי־ביטחוני ״עצום״.
















