הנשיא הלבנוני ג'וזף אאון דחה את כיבוש ישראל בדרום לבנון ואת התערבות זרה אחרת, עם פתיחת סבב השיחות החמישי בין לבנון לישראל בוושינגטון, די.סי.
סוכנות הידיעות הלאומית של לבנון (נ.נ.א) דיווחה ביום שלישי שסבב השיחות האחרון, הכולל סוגיות ביטחוניות ופוליטיות, החל במטה מחלקת המדינה של ארצות הברית בבירה האמריקאית.
לא נמסרו פרטים נוספים מיד לגבי סדר היום או המשתתפים.
עם פתיחת השיחות בוושינגטון, הנשיא הלבנוני ג'וזף אאון דחה את כיבוש ישראל בדרום לבנון ואת התערבות זרה אחרת.
"אנחנו לא מקבלים פחות מסיום הכיבוש הישראלי ובמקביל נפילת ההשגחה הזרה, כי האפשרות היחידה שלנו היא ריבונות לאומית וההימור היחיד שלנו הוא על המדינה הלבנונית", אמר אאון, לפי לשכתו.
הוא גם הביע תקווה שסבב השיחות החדש יהיה "מכריע בדרך להשגת מה שאנו מבקשים לטובת אומה ועם שלנו", כלומר "שיקום מלא של ריבונות לבנון על כל גרגר אדמתה".
מטרה להגיע להסכמה
מחלקת המדינה של ארצות הברית הודיעה ביום שישי שהמשא ומתן הישיר בין לבנון לישראל יתקיים בוושינגטון בין ה-23 ל-25 ביוני.
הסבב האחרון הוא הסבב החמישי מאז תחילת השיחות באפריל, כחלק מתהליך שמטרתו להגיע להסכם בין שני הצדדים.
השיחות מתקיימות לאחר שמזכר הבנות בין ארה"ב לאיראן נכנס לתוקף ב-18 ביוני, בעקבות חתימתו האלקטרונית על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא איראן מסעוד פזשקיאן. ההסכם כולל סעיף המחייב את הצדדים לכבד את ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית של לבנון.
התקפות ישראליות בלבנון גרמו למותם של יותר מ-4,100 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-12,000 אחרים מאז 2 במרץ, לפי נתונים רשמיים לבנוניים.
ישראל ממשיכה לכבוש אזורים בדרום לבנון, כולל שטחים שבהם החזיקה במשך עשורים ואזורים שכבשה במהלך המלחמה ב-2023–2024.

מקור: TRT World and agencies














