קרן הינד רג'ב הגישה בקשה למשרד המשפטים של ארצות הברית להעמיד לדין את שר הביטחון הלאומי הישראלי איתמר בן-גביר בגין פשעי מלחמה, מעשי רצח עם והסתה לרצח עם.
הארגון לזכויות שמבוסס בבלגיה מסר שהתלונה הוגשה לקראת ציפייה כי בן-גביר יימצא בניו יורק ב-7–8 ביולי.
הקרן הוסיפה כי משתתפים בפלוטילות לכיוון עזה ב-2025 וב-2026, כולל אזרחים אמריקאים, סבלו מהתעללות ועינויים לאחר שנחטפו על ידי כוחות ישראליים.
התעללות שיטתית בשבויים
הקבוצה ציינה כי חטופים פלסטינים הושמו תחת רעב, הוכו, הושמו באזיקים, הוחרבו מהם שעות שינה, נמנע מהם טיפול רפואי, הופגעו מינית ונחשפו לצורות התעללות נוספות.
נמסר גם כי לפחות 46 פלסטינים מתו במעצר בכפיפות לכלא ישראלי בין אוקטובר 2023 לאוגוסט 2025.
הקרן גם האשימה את בן-גביר בכך שמשתתפים בפלוטילות לכיוון עזה ב-2025 וב-2026, כולל אזרחים אמריקאים, עונו וסבלו מהתעללות לאחר שנחטפו על ידי כוחות ישראליים.
הקרן אמרה שביקשה ממשרד המשפטים לפתוח חקירה פלילית רשמית, להנפיק צו מעצר, או למנוע מבן-גביר לצאת מתחום השיפוט של ארה"ב עד תום החקירה, ולהביא להליכים לפי החוק האמריקני.
התלונה מפנה לחוק פשעי המלחמה של ארצות הברית ולחוק הג'נוסייד האמריקני, ומאשימה את בן-גביר בעינויים, בהתנהגות אכזרית או בלתי אנושית, ברצח, באונס, בהתעללות מינית, במעשי רצח עם ובהסתה לרצח עם.
ג'ייק רום, נציג הקרן בארצות הברית, אמר שוושינגטון חלה עליה החובה לפעול, במיוחד משום שהאישומים כוללים פגיעה באזרחים אמריקאים.
״כל מדינה בעולם, כולל ארצות הברית, מחויבת לעצור אותו ולהביאו לדין על פשעיו,״ אמר רום.
הקרן ציינה שההגשה היא חלק ממאמץ רחב יותר להשתמש בסמכויות שיפוט מקומיות נגד פרטים המואשמים במעורבות בפשעים בינלאומיים שבוצעו בעזה.
מקור: TRT World and agencies














