המזכיר הכללי של נאט"ו, מארק רוטה, אמר כי הברית תחשוף עשרות מיליארדי דולרים בחוזי הגנה חדשים בפסגה בחודש הבא בבירת טורקיה, אנקרה, בעוד המדינות החברות שואפות להרחיב את הייצור הצבאי ולחזק את יכולות הביטחון הקולקטיביות.
באירוע Front Page של Atlantic Council בוושינגטון ביום חמישי, אמר רוטה כי בעלות הברית של נאט"ו חייבות לעשות יותר כדי לתרגם את עוצמתן הכלכלית ליכולות צבאיות לנוכח אתגרים ביטחוניים עולמיים גוברים.
ראש נאט"ו אמר שהפסגה באנקרה היא "חשובה עוד יותר" מהפסגה של השנה שעברה בהאג, והדגיש את חשיבות המימוש של ההתחייבויות של הברית.
"אנחנו צריכים לוודא שאנו מתרגמים את כוחנו הכלכלי ליכולות צבאיות," אמר רוטה. "זה אומר להתגבר על תעשיות ביטחון לא־מאוחדות שבבסיסן בצד האחר של האוקיינוס האטלנטי, לקצץ בירוקרטיה כאן בוושינגטון ולשמור על חדשנות במרכז הפעילות של הברית."
הרחבת שיתוף פעולה
רוטה אמר כי פסגת נאט"ו שתיערך ב־7–8 ביולי באנקרה תספק הזדמנות להציג התקדמות בהרחבת שיתוף פעולה תעשייתי ביטחוני ובהגדלת קיבולת הייצור.
"נכריז על חוזים חדשים בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים," הוא אמר, והוסיף כי חברות ביטחוניות ברחבי הברית מגדילות את היצען כדי לעמוד בביקוש הגובר.
רוטה גם חיזק את תמיכתה של נאט"ו באוקראינה, ואמר שנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ישתתף בפסגה.
"נשיא זלנסקי יצטרף אלינו באנקרה," הוא אמר.
"אנו מצפים להראות לו ולכל האוקראינים שהתמיכה שלנו נמשכת ולהזכיר לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין שאיננו הולכים לשום מקום."

















