שלטונות הכיבוש הישראלי הודיעו ביום שני על ביטול גורף של כל המגבלות הביטחוניות שהוטלו על האזורים בצפון, מאז תחילת התוקפנות הישראלית והעימותים מול חזית התמיכה הלבנונית.
צעד זה מגיע במקביל להכנות לקיום סבב שיחות רשמי השבוע, שבו יידונו שלבי הנסיגה של כוחות צבא הכיבוש מחלקים בשטחי דרום לבנון הכבושים.
מקור ישראלי אישר לעיתון "הארץ" כי הדיונים יתמקדו בפינוי כוחות הצבא הישראלי ממה שמכונה "אזורי פיילוט", אשר ידרשו נסיגה ישראלית מלאה לצורך העברתם לשליטה ריבונית לבנונית בלעדית, עקב חוסר היכולת של הכיבוש להמשיך בלחימה באותה עצימות ותחת הלחץ המדיני והצבאי הגובר.
רגיעה חסרת תקדים בגבול הלבנוני
מקורות מכוח שמירת השלום של האו"ם בדרום לבנון (יוניפי"ל) דיווחו כי ביום ראשון לא נרשמו כל תקיפות או חילופי אש בין כוחות הכיבוש הישראלי לבין לוחמי ההתנגדות הלבנונית, מה שמהווה תקדים מאז השני במרץ.
רגיעה זו, המצביעה על שקט מתוח וזמני המהווה קרקע פורייה לתחילת המגעים המדיניים, מגיעה לאחר חודשים ארוכים שבהם ספגו מוצבי הכיבוש וההתנחלויות בצפון פלסטין הכבושה מכות קשות.
כפי שצוין בדיווח של "הארץ", המציאות בשטח אילצה את ישראל לגשת לשולחן הדיונים כדי להסדיר את הנסיגה, לאחר שהלחימה שיתקה את החיים הכלכליים והחברתיים באזור והביאה לפינוי המוני של מתנחלים, דבר שהפעיל לחץ פנימי כבד על ממשלת הכיבוש בתל אביב.

מקור: TRT world and agencies














