הסכם הפסקת האש עם איראן עלול להתמוטט "תוך זמן קצר מאוד", כך אמר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בישיבת הקבינט שנערכה ביום שני, יום לאחר שהשיחות בין טהרן לוושינגטון הסתיימו ללא הסכמה.
לפי ערוץ 12, נתניהו הביע גם את תמיכתה של ישראל בסגר האמריקאי על נמלי איראן, שייכנס לתוקף ביום שני בשעה 14:00 (שעון לונדון).
הצבא האמריקאי הודיע כי יחל בסגר על כל נמלי איראן ביום שני, לאחר שהשיחות עם טהרן בסוף השבוע הסתיימו ללא הסכם.
"שוחחתי אתמול עם סגן הנשיא ג'יי.די. ואנס. הוא הבהיר כי הנושא המרכזי הוא פינוי כל החומר המועשר והבטחת הפסקת העשרת אורניום", אמר נתניהו, והוסיף כי נקודה זו חשובה גם לישראל.
נתניהו טען כי במסגרת ההסכם עם טהרן, ארה"ב וישראל יפסיקו את התקיפות שלהן ו"האיראנים יפתחו את השערים מיד".
"הם לא עשו זאת", טען.
נתניהו טען גם כי ואנס אמר לו שה"נושא המרכזי" עבור טראמפ הוא פינוי כל האורניום המועשר מאיראן ו"הבטחה שלא יהיה עוד העשרה בשנים הבאות – ואפילו בעשורים הבאים – שום העשרה בתוך איראן".
"זהו המוקד שלהם, וכמובן שזה חשוב גם לנו", הוסיף נתניהו.
וושינגטון וטהראן, שהסכימו בשבוע שעבר על הפסקת אש בת שבועיים, קיימו ביום שבת שיחות ישירות נדירות בבירת פקיסטן, איסלמבאד, במטרה לשים קץ למלחמה שהחלה ב-28 בפברואר. עם זאת, השיחות הסתיימו ביום ראשון בבוקר ללא שהושגה כל הסכמה.
















