קאסם, שנשא דברים בפעם השנייה בימים האחרונים, הצהיר כי חיזבאללה מוכן לשתף פעולה עם צבא לבנון. "נשתף פעולה עם צבא לבנון ברמה הגבוהה ביותר, כפי ששיתפנו פעולה בעבר", אמר קאסם. "לישראל אין זכות להתערב בענייניה הפנימיים של לבנון".
קאסם הצהיר כי חיזבאללה גילה סבלנות במשך 15 חודשים, וטען כי אין לראות בכך נסיגה. "גילינו סבלנות במשך 15 חודשים; סבלנות זו הייתה חלק מהאסטרטגיה שלנו. אל תראו בכך נסיגה", אמר קאסם, והוסיף כי הם פעלו כשהגיע הרגע המתאים.
ההצהרות הגיעו בתקופה בה מתנהלים מגעים דיפלומטיים בנוגע להפסקת אש והסדרי ביטחון בלבנון. בעוד שממשל ביירות מנהל שיחות על הפסקת אש ואבטחת גבולות בתיווך וושינגטון, דווח גם כי איראן העלתה את נושא הפסקת האש בלבנון כתנאי מרכזי במסגרת מזכר ההבנות שנחתם עם ארה"ב.
"הקריאה להצלת לבנון", שנתמכה על ידי מנהיגים פוליטיים ודתיים בלבנון, הדגישה כי הסכמים בנוגע לעתיד המדינה צריכים להינתן על ידי מוסדות המדינה הלגיטימיים של לבנון, ולא על ידי איראן.
דווח כי עימותים מחודשים הובילו למשבר הומניטרי חמור בלבנון, כאשר כ-20 אחוזים מהאוכלוסייה נעקרו מבתיהם. חוקרים מעריכים כי המלחמה גם החלישה את התמיכה הציבורית בחיזבאללה.
בשיחה עם רויטרס, גורם ביטחון בכיר לבנוני הצהיר כי השיחות התמקדו בנושאים צבאיים ואזורי פיילוט, והוסיף כי לוח זמנים לנסיגת ישראל יתברר רק לאחר סיום המשא ומתן.




















